Animacja produktowa

Czym są animacje produktowe?

Animacja produktowa to po prostu film animowany prezentujący Twój produkt lub usługę. Najczęściej animacje takie są one realizowane w formie 3D, ale nie tylko. Filmy te całkowicie skupiają się na wyglądzie produktu, jego budowie i funkcjach. Mogą też być formą reklamy lub przedstawiać jak działa dany produkt lub usługa.

Od typowych filmów kręconych kamerą różnią się tym, że… wszystko jest w nich możliwe. Ponieważ produkt jest odwzorowywany w najdrobniejszych detalach w programie 3D, nasi graficy i animatorzy mogą go za pomocą animacji rozebrać na części pierwsze i pokazać w zrozumiały dla odbiorcy sposób np. jego budowę, właściwości materiałów oraz funkcjonalność. A wszystko to w formie, która będzie atrakcyjna i angażująca dla końcowego odbiorcy.

Inna zaletą animacji produktowych jest możliwość pokazania wyglądu produktu jeszcze na etapie przedprodukcyjnym, kiedy nie mamy jeszcze fizycznej wersji produktu lub produkt jest tylko w formie prototypowej, albo po prostu nie ma możliwości jego sfilmowania. W takich sytuacjach animacja bywa niezastąpiona.

Dlaczego warto przedstawiać klientom produkty w formie animacji?

Animacje produktowe doskonale sprawdzają się jako forma reklamowa. Przyciągają uwagę do produktu, zwracają też zainteresowanie odbiorców na te jego aspekty, które mogą nie być widoczne na pierwszy rzut oka, jak właściwości użytych materiałów czy wyjątkowe zalety, które odróżniają produkt od konkurencji. To dlatego animacje bardzo często używane są w kampaniach marketingowych, na stronach sprzedażowych czy w kanałach mediów społecznościowych.

Animacja produktowa może być też elementem przekonującym do zakupu na ostatnim etapie sprzedaży, kiedy trzeba zbić obiekcje klienta. Jej celem jest przedstawienie korzyści, jakie niesie ze sobą dany produkt. Może to obejmować ukazanie sposobu, w jaki produkt rozwiązuje problemy klienta, ułatwia codzienne życie, dostarcza przyjemność lub spełnia konkretne potrzeby. W badaniu Wyzowl z 2022 roku aż 89% respondentów stwierdziło, że obejrzenie video przekonało ich do zakupu produktu lub usługi. W tym samym badaniu aż 96% marketerów przyznało, że zastosowanie video podniosło rozumienie produktu lub usługi wśród klientów.

Ponadto – o czym już wspomnieliśmy wcześniej – animacje produktowe pozwalają na bardzo dużą swobodę i dowolność przekazu. Dzięki temu można pokazać produkt w sposób jaki nie byłby możliwy w przypadku filmów kręconych za pomocą kamery. Stosując animację 3D można przedstawić produkt pod dowolnym kątem, w różnych wersjach kolorystycznych czy nawet w różnych sceneriach, niemożliwych do osiągnięcia inaczej niż przez animację. Wszystkie takie zabiegi pozwalają odróżnić się od konkurencji i wytworzyć silną świadomość marki wśród docelowych odbiorców.

Specjalizacje naszego studia:

  • Animacje maszyn i urządzeń - nie tylko wygląd, ale również działanie i możliwości produktu

  • Animacje instruktażowe przedstawiające np. montaż albo obsługę urządzenia

  • Animacje przedstawiające linie produkcyjne i procesy technologiczne

  • Reklamy produktowe - pokazanie wyjątkowego designu produktu

Ile kosztuje stworzenie animacji produktowych?

Produkcja animacji produktowych jest bardzo zróżnicowana w zależności od potrzeb, dlatego ceny takich projektów są również bardzo zróżnicowane i zależne od kilku czynników.

Pierwszym elementem wpływającym na cenę animacji jest... historia do opowiedzenia. W tym pojęciu mieści się bardzo wiele: zarówno długość animacji jak i elementy, które należy przygotować. Forma może być bardzo prosta lub bardzo skomplikowana zależnie od tego co i jak chcemy opowiedzieć. Dlatego zawsze dobrze jest się zastanowić jaki przekaz chcemy dać w animacji. Czy ma to być samo pokazanie produktu, czy może również jego praktyczne zalety i funkcjonalności? A może ma to być emocjonująca reklama na YT albo do telewizji?

Drugim elementem który ma wpływ na cenę są materiały referencyjne, jakie dostaniemy od Ciebie. 90% animacji produktowych, które tworzymy, jest przygotowywana w formie animacji 3D, gdzie odwzorowujemy produkt w najdrobniejszym detalu. Dlatego często korzystamy w tym celu z plików CAD, ale zdarza się też często, że modelujemy produkt od początku na podstawie rysunków czy zdjęć.

Kolejnym ważnym elementem są parametry techniczne samej animacji, takie jak jej długość czy rozdzielczość (animacje 3D renderowane w 4K są droższe od animacji FullHD co może znacząco wpłynąć na ostateczną cenę).

To dlatego ceny animacji produktowych mogą mieć bardzo różne ceny. Zazwyczaj wahają się między 10 a 25 tysięcy złotych netto za minutę, ale bywają również produkcje znacząco droższe.

Chcesz pokazać swój produkt w atrakcyjny sposób?

Obejrzyj nasz showreel i dowiedz się, jakie mamy możliwości!